Get Adobe Flash player

Dzienne Archiwa: 13 maja 2017

Hots On For Nowhere – czyli próba podsumowania

 

6 Hots On For Nowhere

I was burned in the heat of the moment, 
Though it couldn’t have been the heat of the day 
When I learned how my time had been wasted, 
(And a) tear fell as I turned away

Now I’ve got friends who will give me their shoulder, 
Event I should happen to fall
Time and his bride growing older 
I’ve got friends who will give me fuck all 

(On the) corner of Bleeker and nowhere 
In the land of not quite day 
A shiver runs down my backbone 
Face in the mirror turns grey

So (I) looked round to hitch up the reindeer
Searching hard trying to brighten the day
I turned around to look for the snowman 
To my surprise he’d melted away. 

As the moon and the stars call the order
Inside my tides dance the ebb and sway
The sun in my soul’s sinking lower
While the hope in my hands turns to clay 
I don’t ask that my field’s full of clover
I don’t moan at opportunity’s door
And if you ask my advice, take it slower
Then your story’d be your finest reward. 

Lost on the path to attainment 
Search in the eyes of the wise 
When I bled from the heart of the matter 
I started bleeding without a disguise 

Now everything’s fine under heaven
Now and then you’ve got to take time to pause 
When you’re down on the ground, don’t be messin’ around 
Or you’ll land in a boat without oars 
Hey babe, Hey babe, Hey babe, 
I lost my way. 

Hey babe, Hey babe, 
I don’t know where I’m gonna find it. 

Hey babe, Hey babe, 
Do you wanna know, 
Do you really, really, wanna help me, yeah? 

Let me tell you now, babe 
Let me tell you 
That it feels so good that it must be right 

Now my babe, 
Let me tell you 
That it feels so good that it must be right…

Hots On For Nowhere

Byłem spalony w ferworze chwili
Myślałem, że to nie może być ferwor dnia
Kiedy nauczyłem się jak mój czas został zmarnowany
(I) łza spadła kiedy się odwróciłem

Teraz mam przyjaciół, którzy mnie wesprą
Powinienem upaść
Czas i jego panna młoda starzeją się
Mam przyjaciół, którzy będą ciąglę wciskać mi gówno

(Na) rogu Bleeker i nikąd
W krainie niedokończonego dnia
Dreszcz przebiega wzdłuż mojego kręgosłupa
Twarz w lustrze szarzeje

Więc (ja) rozejrzałem się wokół wdychając opary kokainy
Ciężko próbując rozpogodzić dzień
Rozejrzałem się wokół rozglądając się za bałwanem
Ku mojemu zaskoczeniu, roztopił się

Kiedy księżyc i gwiazdy złożą zamówienie
Wewnątrz moje fale tańczą odpływy i kołyszą się
Słońce w mojej duszy tonie głębiej
Podczas gdy nadzieja w moich ręka zmienia się w glinę
Nie pytam, że moje pole jest pełne koniczyn
Nie jęczę na możliwości drzwi
I jeśli spytasz mnie o radę, zwolnij
Wtedy twoja historia będzie najlepszą nagrodą

Zagubiony w drodze do celu
Szukając w oczach mądrości
Kiedy moje serce krwawiło nie bez powodu
Zacząłem krawić naprawdę

Teraz wszystko pod niebem jest w porządku
Teraz i poźniej masz czas by zrobić pauzę
Kiedy jesteś na ziemi, nie rób wokół siebie bałaganu
Albo wylądujesz w łódce bez wioseł
Hej dziecino, hej dziecino, hej dziecino
Zgubiłem swoją drogę

Hej dziecino, hej dziecino
Nie wiem, gdzie ją znajdę

Hej dziecino, hej dziecino
Chcesz wiedzieć
Czy naprawdę, naprawdę, chcesz mi pomoć, tak?

Pozwól, że ci teraz powiem, dziecino
Pozwól, że ci powiem
To jest tak dobre, że to musi być to

Teraz moja dziecino
Pozwól, że ci powiem
To jest tak dobre, że to musi być to

(link)- http://www.tekstowo.pl/piosenka,led_zeppelin,hots_on_for_nowhere.html

Tytuł tego utworu w syntetyczny sposób – jednym zdaniem, recenzuje wrażenia z pobytu „dwojga tancerzy” w Royal Orleans Hotel. Jak ta historia przebiegała, jaka była jego geneza i przebieg, o tym w telegraficznym skrócie – poniżej.

1. Omawiając okładkę płyty Precence pisałem iż: jest ona skonstruowana na podobnej zasadzie jak wszystkie poprzednie – obowiązuje ją zasada kontinuum czasu, kiedy to każda z zaprezentowanych piosenek w swojej ukrytej warstwie koduje jakieś konkretne wydarzenie, zaś każdy następny utwór jest, niejako jego kontynuacją i zarazem rozwinięciem.

2. Achilles Last Stand: w jego życiu nastąpiła tak „radosna” chwila, że jego emocje „eksplodowały”, a jednym z najłatwiejszych sposobów na „rozładowanie” emocji jest muzyka i jej najpiękniejsza emanacja – taniec. Tak jak członkowie zespołu z całego serca „radują się” – tak też i nasz brodaty mężczyzna przeżywa, przeżywał momenty nieopanowanej „radości”. Nie wdając się w szczegóły, choć jestem o tym przekonany, że związane są, były z tym wszystkim o czym już pisałem na ten temat przy okazji dekodowania pierwszego utworu czwartej płyty zespołu Led Zeppelin: Black Dog – chodzi mi konkretnie o jego łagodniejszą, bardziej osobisto-emocjonalą wersją. I to jest cała „prawda” o tych „dniach tańca” – czyli niewypowiedzianej radości z powodu powrotu „koła życia” do swego punktu wyjścia.

(…) najistotniejszym kontekstem tak całego utworu jak i wszystkich poprzednich „nieosobistych” tylko, a wspólnych z „partnerką tańca”, przeżyć głównej postaci – brodatego mężczyzny, jest wojna trojańska, w której to należy poszukiwać owej drugiej równie ważnej persony.

3. For Your Life: w tym przypadku należy rozpatrywać go w obu wymiarach jednocześnie – tak pod względem osobistych i zupełnie prywatnych odczuć dwojga odnalezionych po latach „tancerzy”, jak i w tym bardziej „niewytłumaczalnym”, którego głównym animatorem jest czuwająca nad nami „opatrzność”.

4. Royal Orleans: Kolejna odsłona cały czas tej samej „relacji” ze spotkania zagubionych we mgle czasu „dwojga tancerzy”. (…) jest to w sugestywny sposób przedstawiona relacja z „nocy kokainowych”. Czyich? Nie jest trudnym tego się domyśleć. Jak przebiegały te wydarzenia? O tym mówi już sam tekst utworu – nie były one „zjawiskowe”, a przyczyn, takiego a nie innego obrotu sprawy, można doszukiwać się w wielu elementach sprawy. O jednym takim – najważniejszym chyba, są właśnie słowa tekstu tego utworu. (…) jeśli mamy tu do czynienia, (jak z to kontekstu wynika), ze spełnieniem się całkiem ludzkich oczekiwań, jakie następują zazwyczaj podczas „nocy kokainowej” (pełnej „stanu upojenia”) w hotelu – patrz tytuł utworu, oraz mając cały czas w pamięci podpowiedź: whiskers (włosy czuciowe przekazujące sygnały czuciowe), to łącząc te dwie, czego innego dotyczące, definicje, przychodzi na myśl bardzo ciekawe skojarzenie, iż może tu chodzić o „inne”, kobiece już „bokobrody”. Jakie? Jak nie trudno stwierdzić, natura wyposażyła kobiety w parę, bardzo podatnych na bodźce (dotyk), nieco zwisających niczym bokobrody – atrybutów.

5. Nobody’s Fault But Mine: w jednoznaczny sposób wyraża swoją „opinię” na temat „odpowiedzialności” za całą zaistniałą sytuację, jaka miała miejsce podczas „nocy kokainowych” w „nowoorleańskim” hotelu. (…) w wersji utworu zespołu Led Zeppelin, na pierwszy plan wysuwają się całkiem naturalne problemy „pary tancerzy”, z tą jednak różnicą, że tym razem to w odróżnieniu od poprzedniego utworu jest to „opowieść” widziana z męskiej perspektywy.

6. Candy Store Rock: dekodowanie tego utworu nie jest aż tak skomplikowane, by się nie domyśleć jakie to problemy i pragnienia targają namiętnościami osoby, która począwszy od czwartej płyty zespołu Led Zeppelin nieustannie skupia na sobie całą „uwagę” autorów tekstów. Oczekiwanie, nieustanne „tylko” rozmowy, niespełnienie i wszystko inne, co z tekstu można wywnioskować, jest nawiązaniem do tego co już wcześniej pisałem o jego (głównej postaci), problemach. Tak prawdę powiedziawszy to cała płyta Precence, to jedna wielka opowieść o niespełnionych marzeniach, oczekiwaniach, namiętnościach, pragnieniach, powinnościach, które w końcu jednak mają swój raczej pozytywny finał – to w warstwie tej „personalnej”.

Ostatnie zdanie szóstego punktu dotyczące piątego w kolejności utworu z płyty Precence, w bardzo esencjonalny sposób podsumowuje całą tą historię, której głównymi bohaterami była (jest) para tancerzy, co przy okazji omawiania utworu Achilles Last Stand starałem się twierdzić: Biorąc wszystko powyższe pod uwagę, a także, co najistotniejsze, uaktualniony przez całkiem realny rozwój wypadków kalendarz wydarzeń, można bez cienia wątpliwości o pomyłkę, zakończyć niniejszy wywód wnioskiem, iż tą drugą „istotną” osobą – partnerką tańca (z Dancing Days) jest właśnie osoba zamieszkała w mieście na literkę „c” (z wydechem), czego kontynuację można znaleźć w aktualnie omawianym utworze. O kogo chodzi, to w tym momencie jest już sprawą zupełnie mało istotną, zważywszy, iż temat ten wymaga jak najdalej posuniętej dyskrecji.

Nie wdając się w jakieś głębsze analizy tekstu, z którym tytuł utworu jest immanentnie związany, od razu przejdę do meritum zagadnienia stwierdzając, iż najistotniejszym kontekstem tak całego utworu jak i wszystkich poprzednich „nieosobistych” tylko, a wspólnych z „partnerką tańca”, przeżyć głównej postaci – brodatego mężczyzny, jest wojna trojańska, w której to należy poszukiwać owej drugiej równie ważnej persony.

Biorąc wszystkie te najważniejsze fragmenty poszczególnych piosenek za tło wydarzeń, tym łatwiej będzie zrozumieć tytuł aktualnie omawianego: Hots On For Nowhere, co już nie jest takie skomplikowane. Nie wyszczególniam jakoś specjalnie żadnego wersu, ponieważ niemal w całości utwór ten jest odpowiedzią na to jak należy ów tytuł interpretować.

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Candy Store Rock – czyli pragnienie

 

5. Candy Store Rock

Well… Oh baby baby. Don’t you want a man like me? 
Oh baby baby, I’m just as sweet as anybody could be 
Oh baby baby, I want to look to your eyes, of blue 
Oh baby baby, It’s more than anybody else could do 

Well… Oh baby baby. You know when I see you walkin down the street 
Oh baby baby, Well you lookin good enough to eat 
Oh baby baby, I dont believe I’ve tasted this before 
Oh baby baby, I want it now
And every mouthfull more of you. 

Talk about you, Yeah. 

Oh baby baby, You know that I wanted it more 
Oh baby baby, I’m about to kiss goodbye to this store 
Oh baby baby, It ain’t the wrapping that sells the goods 
Oh baby baby, I got a sweet tooth when my mouth is full of you. 

Ooh baby oh baby its alright, its alright 
Ohh baby its alright…its alright 

Well, oh baby, baby, oh you sting like a bee
Oh baby, baby, I like your honey and it sure likes me
Oh baby, baby, I got my spoon inside your jar
Oh baby, baby, don’t give me too much, don’t make me starve

Oh baby, baby, sugar sister on a silver plate
Oh baby, baby, I need a mouthful and I just can’t wait
Oh baby, baby, see the shaking in my hand
Oh baby, baby, don’t mean to fumble but it tastes so grand
Tastes so grand, tastes so grand, baby it’s alright 

Oh baby it’s alright, oh it’s alright 
It’s alright… (repeat)

Rock w sklepie z cukierkami


Cóż, maleńka, czy nie chciałabyś faceta takiego jak ja
Och, kochanie, tak szybkiego, jak żaden inny
Dziecino, chciałabym zajrzeć w twoje błękitne oczy
To więcej niż kiedykolwiek mógłbym dokonać

Och maleńka, widziałem cię na ulicy
Och kochanie, wyglądałaś zabójczo
Dziecino, jeszcze nigdy cie tak nie pragnąłem
Chcę tego teraz i ciągle więcej

Tak, gadamy i gadamy wciąż o miłości

Och malutka, wyglądasz tak jakbyś chciała jeszcze
Och kochanie, kiedy chcę cię pocałować tu w sklepie
Dziecino, papierki rozdzielają się tak miło
Kochanie, lepiej śpij dziś na podłodze w łazience

Tak, gadamy i gadamy wciąż o miłości

Mała, przeżyłaś ze mną już sporo
Och kochanie, lubię babkę, która wie, że jestem twardy
Dziecino, pozwól mi to zrobić z Toba w toalecie
Malutka, nie dawaj mi zbyt wiele

Pokaż mi coś na swoim srebrnym talerzyku
Nie dawaj po trochu, chodźmy na całość
Oj, mała, widzisz jak kręci mi się w głowie
Nie dawaj mi zbyt wiele swojego chlebka
Swojego chlebka

Dobrze jest, mała, dobrze cały czas
Dobrze jest, mała, dobrze cały czas
O jest tak dobrze
Tak dobrze

Mała, przeżyłaś ze mną już sporo
Och kochanie, podoba mi się babka, która wie, że jestem twardy
Dziecino, pozwól mi to zrobić z Toba w toalecie
Malutka, nie dawaj mi zbyt wiele

Pokaż mi coś na swoim srebrnym talerzyku
Nie dawaj po trochu, chodźmy na całość
Oj, mała, widzisz jak kręci mi się w głowie
Nie dawaj mi zbyt wiele zbyt wiele swojego chlebka
Swojego chlebka

(link)- http://www.tekstowo.pl/piosenka,led_zeppelin,candy_store_rock.html

Dekodowanie tego utworu nie jest aż tak skomplikowane, by się nie domyśleć jakie to problemy i pragnienia targają namiętnościami osoby, która począwszy od czwartej płyty zespołu Led Zeppelin nieustannie skupia na sobie całą „uwagę” autorów tekstów. Oczekiwanie, nieustanne „tylko” rozmowy, niespełnienie i wszystko inne, co z tekstu można wywnioskować, jest nawiązaniem do tego co już wcześniej pisałem o jego (głównej postaci), problemach. Tak prawdę powiedziawszy to cała płyta Precence, to jedna wielka opowieść o niespełnionych marzeniach, oczekiwaniach, namiętnościach, pragnieniach, powinnościach, które w końcu jednak mają swój raczej pozytywny finał – to w warstwie tej „personalnej”. Takie same wnioski można wyciągnąć jeśliby teksty te próbować interpretować w inny, znacznie bardziej „nierozpoznawalny” dla większości sposób.

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Najnowsze komentarze

Przysłowia i sentencje

Jest coś wyższego w górze, które miesza zamiary śmiertelnych (co przeszkadza zamiarom śmiertelników).
Walerian Łukasiński
----------------------
Bo chociaż wszystko się dzieje według tego logosu zawsze, zawsze ludzie tego nie pojmują.
Heraklit
---------
Człowiek zmienia się stale i wciąż odnawia w niekończącym się ciągu, który nazywamy czasem.
Człowiek będzie musiał pojąć czas
i opanować go. Albowiem czas jest nasieniem wszechświata.
Mahabharata
---------------
Gdy wszyscy wiedzą, że coś jest niemożliwe, przychodzi ktoś, kto o tym nie wie, i on to robi.
Albert Einstein
----------------

Jak ten czas leci!

Maj 2017
P W Ś C P S N
« Kwi   Cze »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Visits

Weather condition