Laboratorium drogowe, diagnostyka nawierzchni drogowych, profilograf laserowy, wskaźniki IRI.


Firma Droglab.pl wprowadziła do swojej oferty handlowej nową dziedzinę działalności jaką jest diagnostyka nawierzchni drogowych.

  • Badanie przeprowadzamy profilografem Laserowym RSP firmy Dynatest odpowiadającym wymaganiom określonym przez Bank Światowy dla urządzeń pomiarowych pierwszej klasy dokładności. Urządzenie jest wyposażone w 11 czujników laserowych, które gwarantują bardzo dokładne zbadanie nawierzchni.
  • Profilograf laserowy analizuje cechy nawierzchni drogowych takich jak równość podłużna, czyli znany nam wskaźnik IRI oraz równość poprzeczna inaczej mówiąc głębokość koleiny. Laboratorium drogowe przeprowadza diagnostykę nawierzchni drogowych w oparciu o międzynarodowy wskaźnik równości IRI.
  • Jest to cecha eksploatacyjna nawierzchni drogowej, która określa podatność pojazdu do generowania drgań i wstrząsów, odczuwalnych przez użytkownika podczas jazdy po nierównościach podłużnych nawierzchni drogowej.
  • Mniejsze nierówności drogi powodują zmniejszenie wartości wskaźnika IRI. To laboratorium drogowe spełnia wszystkie wymogi potrzebne do oceny jakości danej drogi pod kątem komfortu jej użytkowania.

A profilograf laserowy, to jeden z wielu urządzeń obsługujących przez tę firmę pomagające w odpowiedni sposób ocenić diagnozę powstałej drogi.

Polskie drogi to fuszerka? Profilograf i głowa spokojna.

Około 40 procent badań przeprowadzanych jest w terenie. Do tego celu pracownikom laboratorium Droglab służą specjalne urządzenia. Jednym z nich jest profilograf. To specjalne urządzenie zamontowane na przodzie pojazdu posiada 21 laserów, które mierzą i sprawdzają nierówności. Następnie wysyłają je do komputera, który daje obraz przejechanej trasy. Profilograf służy zarówno do sprawdzania odbieranych nowych dróg, jak również do oceny stanu już istniejących. W danym laboratorium jest jedno z sześciu takich urządzeń w kraju. Więc jest się czym pochwalić, że nie każda firma posiada tak specjalistyczny sprzęt. Laser profilografa służy do pobierania próbek. Specjalne wiertło wycina fragment asfaltu, który następnie trafia do laboratorium, gdzie sprawdza się, czy wykonawca użył wcześniej zaakceptowanych materiałów. Pobierane są również próbki z użytkowanych już dróg, które pomagają m.in. ocenić czy droga wymaga gruntownej przebudowy czy wystarczy położenie nowego dywanika asfaltowego. Urządzenie to sprawdza, jak zachowuje się droga pod ugięciem. Nawierzchnia jest naciskana odpowiednim obciążeniem, a czujniki przesyłają do komputera parametry drogi. To niepozorne urządzenie nazywane profilografem potrafi wykazać ewentualne nieprawidłowości wykonawcy, przy prędkościach 30 i 60 km/h koło jest blokowane i powstają odczyty tarcia. W ten sposób określa się właściwości poślizgowe nawierzchni.

Perfekcyjna diagnostyka nawierzchni drogowych, profilografa i masz jak w banku, że Twoja inwestycja nie poszła na marne.